Fade to black 回歸黑暗
Metallica 金屬製品

 

 

Life, it seems, will fade away
生命 看來 都是會消逝
Drifting further every day
一日比一日飄浮得更遠
Getting lost within myself
漸漸失去自我
Nothing matters, no one else
不要緊 這些都與人無尤

I have lost the will to live
我只是失去生存的意願
Simply nothing more to give
好像我已經沒更多可以給予的
There is nothing more for me
也沒有更多想要的
Need the end to set me free
只需要一個終結 釋放我

Things not what they used to be
事情不再是他們以為那樣
Missing one inside of me
我失去內在的我
Deathly lost, this can't be real
致命的迷失 這不可能是真的
Cannot stand this hell I feel
已經不能忍受 這地獄似的感覺

Emptiness is filling me
虛無感填滿我
To the point of agony
推我到痛苦的極端
Growing darkness taking dawn
滋長的黑暗隱沒黎明
I was me, but now he's gone
我曾經是我 但 現在 他已經離去



No one but me can save myself, but it's too late
沒有人 除了我 能拯救自己 但已經太遲了
Now I can't think, think why I should even try
現在我甚至不能思考 思考為什麼我要嘗試去救
Yesterday seems as though it never existed
昨天好像從未存在過
Death greets me warm, now I will just say goodbye
死亡帶着暖意歡迎我 此刻 我只想說 再見

 

------------------------------------------------------------

感想:

經典一首,金屬製品,明顯的金屬味,這歌詞取自一位自殺歌迷遺書,前奏、電結獨奏更是精彩。

歌詞譯得很順利,除了因為簡單易明,也因為了解歌詞、自殺者的想法,一邊走一邊聽一邊譯好了,有些人聽到自殺大概是因為共鳴。

我也曾這樣想過。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 吊頸喵 的頭像
    吊頸喵

    一無所有除了喵

    吊頸喵 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()